Sběr dat a analýza v praxi – Apple ví, jak na to

02.10.2017

Před pár dny Apple představil telefon, který symbolizuje už 10 let jablečných telefonů na trhu. Kromě toho, že ho zdobí číslo 10, pyšní se také vychytávkou Face recognition – rozpoznávání obličeje. Svět sice tleská, ale...

Na Facebooku se už rozjely vtípky na téma problémů s rozpoznáním obličeje a nejvíce vedou fóry o muslimských ženách, které si v burkách na veřejnosti už asi nezatelefonují. Druhé místo obsadily ty o lidech vracejících se z pařeb, kde bylo nejen veselo, ale proběhl i nějaký ten opilecký souboj. A my se tomu smějeme. Tedy ne všichni.

Je sice fakt, že technologie jdou dopředu. Zákazníci s každým představením nového přístroje očekávají bombu a společnosti se navzájem trumfují, ale existují tací, kteří se domnívají, že tyto výjimečné funkce slouží i k jinému účelu.

Apple si zákazníky uzavírá do svého světa. Nejdříve pro ně připravil iTunes na nákup hudby a aplikací, pak představil iMessage, aplikaci která zasílá online zprávy zdarma. Dále otisk prstu pro otevření jednoho z telefonů a teď rozpoznání obličeje. Kromě toho aplikace monitorující zdraví, sbírají záznamy o pohybu, denním programu a funkci srdce. Apple teď tedy bude mít kompletní informace o každém zákazníkovi.

Existují i paranoici, kteří se domnívají, že Apple úzce spolupracuje s tajnými službami a toto je způsob, jak získat kompletní profily nejen amerických občanů a mít absolutní přehled o jejich životě.

Možná to nebude tak horké, ale jedno je jisté. Apple ví, jak získat data pro svoje analýzy. Tentokrát vás nebudeme nabádat k opatrnosti při nákupu jablečných telefonů. Spíš si říkáme, že bychom se mohli inspirovat a také nabídnout zákazníkům něco, co se budou snažit získat výměnou za cenná data. A ta si pak budeme moci analyzovat až do aleluja.

Autor: SDH